— Je ziet ze steeds vaker in het bedrijfsleven: in-house creatieve teams. Vaak een team, samengesteld uit eigen mensen, aangevuld met expertise van buitenaf. Teams, die ervoor zorgen dat je de juiste mix aan skills en ervaring tijdelijk kunt inzetten op projecten. Veelal digitale projecten. Apps, websites… Je weet wel.
Maar ditzelfde principe kun je ook toepassen als je je business wilt re-branden. Of herpositioneren, zo je wilt. Dus: in huis halen die strategen en designers! Je stelt zelf je hybride team samen. Alle externe bureaus de deur uit! Grapje. Of toch niet?
Externe bureaus kunnen veel betekenen voor je organisatie. Maar een tijdelijk in-house branding team kent wel degelijk veel voordelen voor je organisatie of bedrijf. Check:
Dit laatste punt vind ik zelf een van de grootste voordelen. Een intern team blijft grenzen verleggen en blijft elkaar pushen goed werk te leveren. Daarbij moet je er wel voor waken dat het team niet meegaat in de waan van de dagelijkse bedrijfsvoering. Maar haal je met externe teamleden ook niet meteen een flinke dosis ondernemers-spirit in huis? Mijn ervaring is van wel.
In-house branding: er valt veel over te vertellen. Dus mocht je een keer om de tafel willen om te praten hoe we jou merk van binnenuit sterker kunnen maken? Stuur me dan een bericht.
— Ralph Booms, Brand Identity Specialist: + 31(0)6 14 44 11 83